گروه طرح و توسعه
وظایف و اختیارات:
- ابلاغ بخشنامه ی بودجه ی دانشگاه به واحدهای تابعه براساس ضوابط کلی تهیه ی بودجه کشور، خط مشی دانشگاه و مصوبات هیأت امنا و وزارت متبوع.
- همکاری با دیگر واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه ی پیشنهادی آن ها.
- جمع بندی اعتبارات پیشنهاد شده توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات پیشنهاد شده در قالب فرم های مصوّب.
- تهیه ی پیش نویس موافقت نامه های جاری، عمرانی، اختصاصی و سایر منابع تأمین اعتبار.
- ارائه ی بودجه ی پیشنهادی به مراجع ذی ربط و دفاع از آن با شرکت در کمیسیون ها و جلسات مربوط.
- ابلاغ بودجه ی مصوب به هر یک از واحدها و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها با توجه به اعتبار مصوب و دریافت عملکرد.
- بازبینی فصلی عملکرد واحدها و ارائه ی پیشنهاد ترمیم برنامه ی بودجه.
- بررسی و انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تنظیم بودجه دانشگاه.
- بررسی سیستم ها و روشهای اجرائی موجود دانشگاه واصلاح یا تغییر آن ها و بهینه سازی اقدامات موجود.
- پیش بینی پست های سازمانی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه.
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم در باره ی فعالیت ها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح ومنطقی در مدیریت دانشگاه و اطلاع رسانی آمارهای تولید شده.
- بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آن ها با توجه به توسعه ی دانشگاه.
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار وتداخل وظایف دانشگاه.
- برنامه ریزی و ارائه ی طریق برای بهبود روش های انجام کار و تحول اداری و بهره وری.
- برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره وری در فرایند آموزش تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار،خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی.
- برنامه ریزی و نظارت بر طراحی ، بهینه سازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامه های توسعه آموزش عالی.
- انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی ،ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای مورد عمل در دانشگاه.
- انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی وهماهنگ ساختن آنها.
- برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها،روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع ، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید.
- پشتیبانی،هدایت و نظارت برفعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
- برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
- ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامههای تحول اداری و بهره وری در دانشگاه.
- اجرای برنامه های آموزشی،کارگاههای آموزشی، برگزاری سمینار و گردهمائی در ارتباط با تحول اداری و بهره وری.
- تهیه و تنظیم ساختار سازمانی (نمودار ، شرح وظایف و پست های سازمانی) متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه ی دانشگاه با همکاری واحدهای ذی ربط جهت ارائه به هیأت امنا.
- انجام اقدامات لازم جهت ابلاغ ساختار سازمانی مصوب به واحدها پس از تصویب هیئت امناء.
- بررسی پیشنهادهای واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست های سازمانی و شرح وظایف و تهیه ی گزارش های لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آن ها.
- مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان و اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان مزبور.
- مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
- تشخیص و تعیین رسته و رشته ی شغلی پست های سازمانی دانشگاه با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل.
- شرکت فعال و اظهار نظر پیرامون مسائل مطروحه در شوراها و کمیته های مربوط.
- جمع آوری کلیه ی آمارها و داده های مورد نیاز دانشگاه
- استقرار نظام آماری ثبتی در داخل دانشگاه.
- تهیه ، اجرا و استخراج طرح های آمارگیری برای تولید آمارهای مورد نیاز و پردازش و تحلیل آن درجهت استفاده از نتایج در برنامه های دانشگاه و همچنین در راستای طرح ها و برنامه های وزارت متبوع و مرکز آمار براساس ضوابط، دستورالعمل ها، بخشنامه ها وراهکارهای ابلاغی آن واحدها.
- ایجاد پایگاه اطلاعات آماری دانشگاه و انجام هماهنگی های لازم با مراکز آمار و تصمیم گیری نظیر مؤسسه ی پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، مرکز آمار ایران برای اتّصال آن به پایگاه اطّلاعات آماری بخشی و شبکه ی اطلاع رسانی کشور.
- اطلاع رسانی و ارائه ی آمارهای تولید شده.
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره ی فعالیت ها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح ومنطقی در مدیریّت دانشگاه.
- برنامه ریزی برای تأمین فضاهای کالبدی دانشگاه متناسب با برنامه ی توسعه آموزش عالی و اقدام در مورد تأمین اعتبارات عمرانی مورد نیاز.
- بازنگری طرح جامع دانشگاه و تأمین زمین وامکانات با درنظر گرفتن برنامه ی توسعه دانشگاه.
- پیشنهاد بودجه های عمرانی دانشگاه به هیأت رئیسه و پی گیری جهت تصویب در بودجه ی سالانه ی کشور
- همکاری با معاونت اداری و مالی در برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با مهندسین و شرکت های مشاور و پیمانکار برای طرح های عمرانی حسب مورد برابر مقررات مربوط.
- تهیه، کنترل و تصویب نقشه های طرح های عمرانی.
- نظارت عالیه برحسن اجرای طرح های عمرانی.
- رسیدگی به وضعیت مشاوران و پیمانکاران و سایر موارد مالی طرح های عمرانی.
- بررسی صورت وضعیت ها وموارد مالی طرح های عمرانی.
- برنامه ریزی و تأمین لوازم و مصالح مورد نیاز طرح های امانی.
- تحویل و تحول پروژه ها و تحویل نقشه های اجرا شده از مشاوران و نگهداری و ضبط نقشه ها.
- اجرای طرح های امانی مورد نیاز دانشگاه.
- تهیه ی نقشه و انجام محاسبات فنی برای طرح های امانی مورد نیاز واحدهای مختلف دانشگاه.
- نظارت برعملیات ساختمانی و تأسیساتی در واحدهای مختلف دانشگاه.
- جمع آوری و تکمیل اطّلاعات مورد نیاز طرح های عمرانی (اطلاعات طرح های مورد نیاز و نیز اطلاعات طرح های در حال اجرا).
- تهیه ی شناسنامه ی کلیه ی ساختمان ها و فضاها اعم از سرپوشیده و روباز.
- هماهنگی و کسب نظر حوزه های بهره بردار در تهیه ی نقشه های ساختمانی و تأسیساتی و اجرای پروژه ها.
- برنامه ریزی تعمیرات اساسی و پیشنهاد بودجه ی لازم به مراجع ذی ربط و نظارت بر انجام تعمیرات اساسی در واحدهای دانشگاه و تأیید اسناد مربوط.
- نظارت و انجام امور مربوط به تعمیر و نگهداری تأسیسات و ساختمان های مختلف دانشگاه.
- ایجاد هماهنگی بین گروه های فنی (درخصوص تأسیسات و نگهداری) و نظارت بر اجرای امور تأسیساتی پروژه های دانشگاه.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.